torsdag den 30. juni 2011

Queen Street

Her får I lige en rundtur i downtown Auckland: Queen St, en gade, hvor jeg kommer til at bruge ret meget tid de næste fem måneder!

Here it is: gamle og nye bygninger ved siden af hinanden uden tanke for æstetik (jeg synes det giver et lidt hjemligt og comfy udtryk -jeg roder også nyt og vintage sammen i mit hjem). Læg btw lige mærke til overdækningen på billedet i midten => man kan shoppe uden at blive våd, men man slipper for center-lugten: Nice!

Der er masser (og her mener jeg virkelig mange!) highstreet butikker i Auckland og også på Queen st, men selvfølgelig er der også den dyre ende med diamanter en masse og alle de eksklusive mærker (bliver altid så glad, når jeg spotter danske mærker og varer i udlandet).

De to øverste billeder er af butikker, jeg nok kommer til at rende forbi nogle gange. Recycle Boutique er en enorm genbrugsbutik med en kæmpe vintage-afdeling: I love! Makeup Direct er basically et makeup-lagersalg: Win!
Det første af de nederste billeder er fra Lush. Er egentlig ikke fan, men kommer nok til at prøve et par af deres produkter alligevel (kan godt lide konceptet med at det hele er naturligt og håndlavet). Billedet er mest en hilsen til Natascha (hun er nemlig big time fan!). Hvis man synes det bliver for koldt at gå uden for, kan man altid stikke snuden ind i et af de mange små-centre, der ligger på Queens st (her findes rigtig mange eksklusive butikker, sjove/skæve butikker og et væld af spændende spisesteder).

Jeg synes der er gået lidt Star Trek i nogle af bygningerne, men imponerende ser det ud! Hvad der også er lidt imponerende er, at de også lige fik plads til et universitet på hovedgaden (It's areally big street!).

Derudover er der også lige blevet plads til en park midt i det hele! Og midt i parken, en børnehave (ja ja lidt fag-idiot er man jo, så den skulle altså med).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar