tirsdag den 24. maj 2011

What NOT to wear!

Det er jo lidt nemt at sidde foran skærmen og forelske sig i lækkert tøj -og tilsvarende træls, når man så ligner noget der er løgn, når man får det på et par dage senere..!
Det er helt klart et must at kende sin krop (både de gode og de ikke så gode dele!), når man handler på nettet.
Her er et lille indblik i, hvad jeg undgår i diverse webshows:

Alle billederne er fra asos.com, mest fordi de har alt -også det jeg ikke kan bruge :) 

Det er allesammen items jeg synes er fede og godt kunne overveje at putte i kurven. Here is why I don't:
1) Bukserne har en vidunderlig farve og jeg kan også godt lide det maskuline snit -bare ikke til mig: Nope, lad de lange, tynde model-like girls om at gå i dem. Jeg har (på trods af mine knappe centimeter) ret lange ben, så snittet højt på ankelen, kan jeg godt håndtere. Men! jeg har bestemt ikke klar på at lade mine hofter synes bredere end de er (jeg er egentlig ikke super-bred eller noget, synes bare ikke det er klædeligt til mig). Og så er der lige det med den høje talje.. Jeg er (af en eller anden mærkelig årsag) ret kort fra navle til bryst, så en høj talje kan meget nemt give mig et gnom-look, som jeg ikke lige har brug for at flashe (er derfor også meget overrasket over, hvor meget jeg elsker mine højtaljede shorts fra Pieces, men det er vel det der med undtagelsen..).

2) Vanvittig elegant og eksotisk kjole -just not for me! Jeg kommer til at ligne en lille pige med meget stort håndklæde viklet rund om kroppen. Not elegant, not exotic!

3) Toppen har egentlig mange af de ting jeg godt kan lide: sort, draperet og i et let materiale. Til gengæld er udskæringen helt off til mig. Jeg har noget der ligner jordens korteste hals. Hvis jeg tog den top på, ville det ligne, at den var ved at kvæle mig!

4) Babydoll-kjoler er 100% adorable og når jeg har dem på foran spejlet, ser det faktisk heller ikke værst ud. Men! Så er det man ser billederne fra festen, og undrer sig over hvor i al verden preggo-maven kom fra?! (Not that I don't know, men I ved hvad jeg mener..!) Min mave er ikke ligefrem sixpack-agtigt, men heller ikke helt til den gale side, men jeg har et lille problemområde, som bliver boosted i babydoll-kjoler. Lige under snittet, har jeg lidt flæsk siddende, som insisterer på at puste kjolen op, som var jeg seks mdr henne..! Not nice :(

5) Hotpants -de er bare ikke super-hotte til mig. Jeg har ellers altid elsket, så lange ben jeg får af at have dem på. -men det bliver bare så hurtigt ødelagt af den mavepuster selvtilliden får, når jeg sætter mig og ser, at mine lår er ved at blive stranguleret af denim!

Resume: Jeg er en lille, langbenet, kort-kroppet (?) -som medfører en ikke særlig tydelig talje, kort halset (igen ?), og slank pige. Alt i alt ikke helt dårligt, hvis jeg selv skal sige det ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar